Algemene Voorwaarden van Dewebsigner
1. Definities
– ‘Bedrijf’: Dewebsigner, een bedrijf dat gespecialiseerd is in webdesign.
– ‘Klant’: de persoon, organisatie of entiteit die een contract aangaat met het Bedrijf voor diensten.
– ‘Diensten’: alle webdesign en gerelateerde diensten aangeboden door het Bedrijf.
2. Betalingen en Facturering
– 2.1 Voor aanvang van het project dient de Klant een aanbetaling van 50% van de totale projectprijs te voldoen. De resterende 50% wordt gefactureerd en moet worden betaald bij voltooiing van het project, voordat de website live gaat of aan de Klant wordt geleverd.
– 2.2 Facturen worden elektronisch verzonden en moeten binnen 14 dagen na de factuurdatum worden betaald, tenzij anders schriftelijk overeengekomen tussen het Bedrijf en de Klant.
3. Niet-communicatie
– 3.1 Als de Klant om welke reden dan ook niet binnen een periode van één maand na verzoek van het Bedrijf reageert, wordt het project als verlaten beschouwd. In dat geval heeft het Bedrijf het recht om de reeds gemaakte kosten, inclusief de aanbetaling, te behouden en kan het Bedrijf deze diensten als voltooid beschouwen.
4. Annulering en Terugbetalingen
– 4.1 Bij annulering van het project door de Klant, om welke reden dan ook, heeft het Bedrijf recht op betaling voor de tot dusver geleverde diensten.
– 4.2 Terugbetalingen zullen alleen worden overwogen als het Bedrijf in gebreke blijft bij het leveren van de Diensten zoals uiteengezet in de overeenkomst.
5. Aansprakelijkheid en Schadevergoeding
– 5.1 Het Bedrijf kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig verlies van gegevens, verkoop of omzet; noch voor enige indirecte, incidentele of gevolgschade, geleden verlies of schade die de Klant lijdt in verband met de diensten geleverd door het Bedrijf.
– 5.2 De Klant stemt ermee in het Bedrijf schadeloos te stellen, te verdedigen en te vrijwaren tegen alle aanspraken, boetes, eisen, schade, verliezen, kosten en uitgaven (inclusief juridische kosten) die voortvloeien uit de diensten die door het Bedrijf worden geleverd.
6. Revisies, Wijzigingen en Extra Werk
– 6.1 Het Bedrijf biedt de Klant de kans op een redelijk aantal revisies op ontwerpen. Extra revisies of wijzigingen na goedkeuring van het werk worden echter extra in rekening gebracht.
– 6.2 Elk extra werk dat buiten de oorspronkelijke projectomvang valt, zal extra worden gefactureerd.
7. Intellectueel Eigendom
– 7.1 De Klant behoudt
het eigendom van alle intellectuele eigendommen die aan het Bedrijf worden verstrekt. Het Bedrijf behoudt het eigendom van alle ontwerpen en inhoud die door het Bedrijf zijn gemaakt tot de volledige betaling van het project.
8. Geschillen en Rechtsgebied
– 8.1 Deze algemene voorwaarden worden beheerst door en geïnterpreteerd volgens de wetten van Nederland. Beide partijen onderwerpen zich aan de exclusieve jurisdictie van de rechtbanken van Nederland.
Dit document vormt de volledige overeenkomst tussen het Bedrijf en de Klant. Door akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden, erkent de Klant dat hij/zij deze volledig heeft gelezen, begrepen en geaccepteerd.